In de verschillende commerciële marketingfuncties waar ik de afgelopen 20 jaar actief in ben geweest zag ik bedrijven en organisaties worstelen met hun klanten. Ik zag hoe lastig het is om nieuwe klanten te vinden en om klanten te blijven binden. Ik zag hoe goed doordachte marketingplannen niet uitgevoerd werden omdat medewerkers zich er niet verbonden mee voelden. En ik zag hoe veranderprocessen die juist bedoeld waren om medewerkers te betrekken bij de invoering van een nieuwe visie en strategie, spaak liepen.
Dat moest anders kunnen vond ik, en dus ging ik op zoek naar oplossingen. In een leergang CRM ontdekte ik een effectieve manier om klanten te vinden en te binden. Een coaching opleiding gaf me waardevolle inzichten in gedragsverandering. En in trainingen Storytelling werd ik me bewust van de toegevoegde waarde van verhalen bij het ontwikkelen van een richtinggevende en aansprekende visie, maar ook bij het concreet maken van een abstract begrip als klantgerichtheid.