Klanten zijn het bestaansrecht van je bedrijf



Klanten binden


Mijn naam is Martine Waakhuijsen, oprichter van De Klantbinderij. Met meer dan 20 jaar ervaring in commerciële functies in het bedrijfsleven en nu als zelfstandig professional heb ik ervaren hoe waar het is dat klanten het bestaansrecht van je bedrijf zijn. Daarom heb ik er mijn missie van gemaakt marketing directeuren en ondernemers die ambitie hebben te groeien te helpen klanten aan zich te binden.


Verhalen inzetten (Storytelling)

Als kind was ik al verzot op lezen. Opgekruld op de bank liet ik me urenlang meevoeren naar een andere wereld. Verhalen raken me omdat ze mijn verbeelding prikkelen, emoties bij me oproepen, me aan het denken zetten en er iets van mezelf in herken. Dat is de verbindende kracht van verhalen. Die kracht zet ik in mijn werk in door organisatie verhalen te verzamelen en te gebruiken als basis voor het verlevendigen van de kernwaarden van de organisatie en voor het ontwikkelen van een gedeelde visie op een bedrijf en op klantgerichtheid. Een visie waarmee bedrijven en ondernemers zich onderscheiden in de markt en waarmee ze de volgende stap in hun groei kunnen zetten. 

Twee kanten van een verhaal met elkaar verbinden


Mijn expertise is bedrijven en ondernemers te helpen klanten aan zich te binden en klantrelaties winstgevender te maken. Dat doe ik door de waarde van het klantenbestand zichtbaar te maken, te ondersteunen bij de ontwikkeling van een groeiscenario voor de komende vijf jaar en deze te verbinden met een gedeelde visie op het bedrijf en op klantgerichtheid. Wat mij onderscheidt is dat ik de financiële en doelgerichte kant van klantgerichtheid (winstgevende klantrelaties) verbind met de menselijke kant: een visie op het bedrijf en op klantgerichtheid die uitgaat van wat er echt leeft bij klanten en medewerkers. 

Het verhaal van mijn ontwikkeling

Na mijn studie aan de Hogere Economische School ben ik blijven investeren in mijn ontwikkeling. Ik ben een Registered CRM Professional, basic practioner Storytelling en Chartered Marketer in Strategisch Marketing Management. Ik volgde een leergang coaching en trainingen ondernemerschap en ik werkte 20 jaar voor een Amerikaanse multinational. Projectmatig werken en het behalen van doelen zijn me daar met de paplepel ingegeven. Gaandeweg ontdekte ik dat mijn kracht ligt in het verbinden van de rationele, cijfermatige kant van klantgerichtheid met de menselijke kant: dat wat echt leeft bij klanten.

Geïnteresseerd in artikelen over het binden van klanten? Ga dan naar mijn blog.

De Klantbinderij

De Klantbinderij helpt marketing directeuren en ondernemers met ambitie om te groeien klanten aan zich te binden en klantrelaties winstgevender te maken.

Contact

  • Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

  • Gevestigd in Amsterdam

 

Naam:
Email: