Jouw groeiscenario


Het klinkt eenvoudig. Er zijn drie manieren om je bedrijf te laten groeien:
  • Meer diensten of producten aan je bestaande klanten verkopen.
  • Aanvullende diensten of producten aan je bestaande klanten verkopen.
  • Je producten of diensten aan nieuwe klanten verkopen.

De vraag is nu: voor welke strategie kies je en waarom? En hoe vertaal je je keuze naar concrete en dus meetbare doelen?    

Om je hiermee te helpen ontwikkelde ik een 5-stappen plan. Met dit plan bouw je een professioneel groeiscenario voor de komende vijf jaar.  

Ik kwam op het idee van een 5-stappenplan toen ik een leergang 'customer relationship management' volgde. Een leergang waar vooral grote commerciële bedrijven en non-profit organisaties aan deelnemen (in de groep waren waren we met twee ondernemers). 

Toen ik eenmaal geleerd had een professioneel groeiscenario te maken dacht ik 'dit is een vaardigheid die iedere ondernemer en iedere marketing directeur kan helpen duurzame groei te realiseren'. Het gaat tenslotte om het voortbestaan van je bedrijf!

Dus toen ik een aantal bedrijven had geholpen een groeiscenario te maken en daar super enthousiaste reacties op kreeg, besloot ik een 5-stappenplan te ontwikkelen waarmee je op gestructureerde wijze zelf een professioneel groeiscenario bouwt. 

Dat stappenplan heb ik vervolgens beschreven in een serie van 5 e-werkboeken, één werkboek voor iedere stap. Ik heb voor werkboeken gekozen omdat je aan de slag gaat met bedrijfsinformatie zoals je omzet, winst en kosten. En ik kan me voorstellen dat je die gegevens niet zomaar wilt delen. Met de werkboeken kan je zelf aan de slag op het moment dat het jou het beste uitkomt      

Met het groeiscenario ben je optimaal in staat om: 

  • Te beslissen op welke klantgroepen je je gaat focussen.
  • Concrete omzet- en winstdoelstellingen te bepalen voor het aantrekken en behouden van klanten.
  • Gerichte marketing- en verkoopacties te plannen.
  • Snel aanpassingen door te voeren in geval van veranderende omstandigheden.
  • Stevig onderbouwd in gesprek te gaan met collega ondernemers over een potentiële samenwerking.


P.S:
ontbreekt het je aan voldoende tijd om zelf aan een groeiscenario te werken? Geen nood, in een vrijblijvend gesprek vertel ik je graag hoe ik je kan helpen. 

Naam:
Email:

De Klantbinderij

De Klantbinderij helpt marketing directeuren en ondernemers met ambitie om te groeien klanten aan zich te binden en klantrelaties winstgevender te maken.

Contact

  • Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

  • Gevestigd in Amsterdam

 

Naam:
Email: