Klantbinderij stappenplan© voor gemeenten
Met het Klantbinderij stappenplan© help ik communicatie afdelingen van gemeenten om klantrelaties, visie en
strategie met de inzet van CRM, storytelling en coaching te analyseren, te ontwikkelen en toekomstbestendig te maken. 

Stap 1 - Service stijl

Hoe gaat jouw organisatie om met burgers oftewel klanten? Want de manier waarop je met je klanten omgaat is bepalend hoe tevreden en loyaal je klanten zijn. Je werkt bovendien hard aan je reputatie van kwaliteitsleverancier. Maar uiteindelijk zijn het je klanten die jou promoten. 


Lees verder

Stap 2 - De Klantfocus scan

Om als communicatie afdeling de verschillende communicatie uitingen optimaal af te stemmen op de behoeften van burgers, is een organisatiestructuur die de burger, oftewel de klant, centraal stelt, essentieel.




Lees verder

Stap 3 - Visieverhaal

Het optimaal bedienen van burgers vraagt om een klantgerichte en inspirerende visie. Een vernieuwde visie en daarmee een nieuwe koers waar medewerkers en burgers zich betrokken bij voelen. Helder krijgen waarom een koerswijziging urgent en noodzakelijk is, is daarom een eerste stap richting een succesvolle invoering ervan.

Lees verder

Stap 4 - Geworteld in de samenleving

In stap 3 hebben we de vraag beantwoord wat voor jullie de betekenis is van klantgerichtheid. Om deze visie nóg toekomstbestendiger te maken en nóg steviger te wortelen in de samenleving, gaan we in een workshop de nieuwe visie verbinden aan concrete doelen: de SDG’s oftewel de Sustainable Development Goals.

Lees verder             

Stap 5 - De klantcontactstrategie

 In de voorgaande 4 stappen hebben we een helder beeld gecreëerd van:
- de mate waarin jullie organisatiestructuur klanten centraal stelt.
- jullie visie op klantgerichtheid.
- een stevig in de samenleving gewortelde gemeente door de nieuwe visie te koppelen aan concrete  doelen.

Lees verder

De Klantbinderij

Met het Klantbinderij stappenplan© help ik ondernemers en gemeenten om klantrelaties, visie en strategie zowel cijfermatig als met de inzet van CRM, storytelling en coaching te analyseren, te ontwikkelen en toekomstbestendig te maken.

Contact

  • Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

  • 06-535.15.466

  • Gevestigd in Amsterdam

 

Naam:
Email: