Ieder werkboek behandelt één van de vijf stappen. Ik noem ze werkboeken omdat je berekeningen gaat maken voor jouw bedrijf. Ik help je daarbij door middel van een voorbeeld dat ik heb uitgewerkt van een fictief klein bedrijf in de zakelijke dienstverlening. De werkboeken zijn er in twee varianten:
1. Werkboek: wanneer je het liefst zelf aan de slag gaat met de werkboeken.
2. Werkboek & Coach gesprek: nadat je het werkboek doorlopen hebt, bespreken we in een Teams sessie van een uur jouw
bevindingen en conclusies.
De werkboeken bevatten:
- Afbeeldingen met cijfers en bedragen van het fictieve bedrijf.
- Een gedetailleerde handleiding die beschrijft wat het doel van iedere stap is, hoe je de berekeningen uitvoert en hoe je de resultaten vertaalt naar jouw bedrijfssituatie.
- Spreadsheets inclusief formules voor het uitvoeren van de verschillende berekeningen.
P.S: de werkboeken volgen elkaar op. Dat betekent dat voor berekeningen in deel 3 de resultaten nodig zijn die je in deel 1 en 2 uitgewerkt hebt. Begin daarom altijd met deel 1 en werk de delen in volgorde door. Ik ga ervan uit dat je bekend bent met het gebruik van spreadsheets en word documenten.