De kracht van het waarom


Klanten zijn het bestaansrecht van je bedrijf.

Misschien vraag je je als ondernemer of als marketing directeur af of de klanten waar je nu mee samenwerkt degenen zijn waarmee je het bestaan van je bedrijf op de lange termijn gaat  waarborgen.

Sommige bedrijven zijn van mening dat hun product- en dienstenaanbod de belangrijkste factor is in het aantrekken van klanten. Ik geloof dat juist JIJ als directeur, manager, medewerker of ondernemer van doorslaggevend belang bent in het aantrekken van klanten. Dat betekent dat wanneer helder is waarom je als professional doet je doet, je die klanten aantrekt waarmee je vergelijkbare waarden deelt. En klantrelaties gebaseerd op gedeelde waarden zijn de meest toekomstbestendige relaties. Relaties waarbinnen je maximaal toegevoegde waarde biedt, met tevreden klanten en een duurzame winstgevendheid als resultaat.

In het opbouwen van deze relaties zijn jouw persoonlijke visie, je individuele doelen en jouw persoonlijk leiderschap essentieel. Deze elementen vormen dan ook de basis voor de workshop die ik aan het ontwikkelen ben.


Doel van de workshop is de vraag te beantwoorden 'waarom doe ik wat ik doe? In ons hectische bestaan nemen we nauwelijks de tijd deze vraag te beantwoorden. Meestal richten we ons direct op oplossingen: wat gaan we doen en hoe gaan we dat doen? Misschien merken we dat we minder plezier beleven aan wat we doen, of lopen we rond met een sluimerend gevoel van ontevredenheid. Doorgaans doen we daar niet zoveel mee. Door juist wel bij het waarom stil te staan schep je helderheid in wie je bent en waar je voor staat. Dat maakt dat je met volle overgave en met veel meer plezier de verbinding aangaat met je (eigen) bedrijf en met je klanten. En dat ga je terugzien in positieve bedrijfsresultaten.

Bij het ontwikkelen van deze workshop kan ik jouw hulp goed gebruiken!

Wil je met me delen waar jij het meeste mee worstelt bij het beantwoorden van de vraag waarom je doet wat je doet? Stuur dan een email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De Klantbinderij

De Klantbinderij helpt marketing directeuren en ondernemers met ambitie om te groeien klanten aan zich te binden en klantrelaties winstgevender te maken.

Contact

  • Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

  • Gevestigd in Amsterdam

 

Naam:
Email: